Schibsted Brand Studio kammar hem silver i internationella Native Advertising Awards

Den här månaden gick den globala galan Native Advertising Awards av stapeln, och i sylvass konkurrens från aktörer som BBC, Washington Post och South China Morning Post befäster Schibsted Brand Studio sin position som en av världens ledande aktörer inom content marketing.

När priserna i internationella Native Advertising Awards delades ut i Köpenhamn kammade Schibsted Brand Studio hem silver i kategorin Native Advertising Agency/Studio of the Year, endast slagna av BBC:s studio Storyworks.

Och pallplatsen i denna ärofyllda kategori är ingen engångshändelse – både 2018 och 2021 vann Brand Studio samma utmärkelse. Ett kvitto på att teamet på Schibsted Brand Studio levererar på en hög nivå, och dessutom ständigt lyckas utvecklas i ett snabbrörligt digitalt landskap.

– Jag känner stor glädje och stolthet att få vara en del av Schibsted Brand Studio – en samling kreativa genier som inte bara levererar innehåll i världsklass och skapar effekt för våra kunder, utan som dessutom är väldigt härliga att hänga med hela dagarna, säger Max Schüler, Director of Brand Studio på Schibsted Marketing Services.


Vad betyder utmärkelsen för Schibsted och Schibsted Brand Studio?
”Den betyder att vi än en gång visar att vi tillhör det globala toppskiktet för content marketing, och den bekräftar också att vi har rätt strategi.”

Tävlingen bjöd som vanligt på stenhård konkurrens, hur kommer det sig att Schibsted Brand Studio tar hem priser år efter år?
”Jag tror att det är en summa av att vi har gjort många saker riktigt bra över tid. Samtidigt måste man våga vara i förändring eftersom marknaden utvecklas oerhört snabbt.”

Vad kan branschen förvänta sig av Schibsted Brand Studio framåt?
”Vi ska fortsätta att definiera och leda utvecklingen av content marketing och native advertising i Sverige – allt i nära samarbete med kunder, partners, branschorganisationer och kraften från hela Schibstedkoncernen i ryggen.”

Schibsted Brand Studio brinner för att varje dag göra kreativ och innovativ skillnad tillsammans med våra kunder, genom att skapa och distribuera oemotståndligt innehåll. Att dessutom uppmärksammas internationellt är ett kvitto på att vi gör ett riktigt bra jobb.

Dela: