Vad är Schibsted Reach?

Schibsted Reach är vår nya metod för att mäta räckvidd på dina digitala annonser hos Schibsted.

Nu kan du annonsera på några av Sveriges största medier och få ett kvitto på hur många personer du har nått.

 

Kom igång:
Ta kontakt med oss ->
Boka din kampanj i Admarket ->

Vad får jag ut av Schibsted Reach?

Att veta hur många personer som har sett en annons är grunden för all marknadsföring, men att kunna estimera detta i en digital och publicistisk kontext har under de senaste åren varit en utmaning i och med cookiedöden. Man har hittills fått förlita sig på mått som Unique Users som egentligen är antal enheter eller kakor och som inte ger en fullständig bild på vad kampanjeffekten har varit.

 

Vi på Schibsted har trots cookiedöden lyckats ta fram en unik och transparent metod för att mäta antal personer som har nåtts av en kampanj. Med oss kan du nu veta hur många personer din kampanj har nått i en publicistisk kontext, oavsett kampanjens ändamål, målgrupp, format, storlek och placering. Du kan även kontrollera frekvensen för att undvika överexponering.

3 Steg att få Reach:
  1. Boka din kampanj med oss i Admarket genom att skapa ditt eget Admarket konto som kund, alternativt ta kontakt med din säljare.
  2. Sätt dina kampanjmål: välj antal visningar och eventuellt en frekvens, dvs. antal gånger du vill att varje person ska nås av din annons dagligen, veckovis eller under hela kampanjens gång.
  3. När din kampanj är i mål får du automatiskt Reach i din kampanjrapportering i Admarket.

Se över antal människor som din kampanj har nått, tillsammans med den slutliga frekvensen och övriga KPI:er som Schibsteds kampanjrapportering erbjuder. Vi har alla de mått för att du ska förstå din kampanjeffekt på bästa sätt.

 

Kom i kontakt med oss och lär dig mer om Schibsted Reach