Godare
Godare tv – Sveriges enda renodlade matkanal
Kanalen lanserades 2020 och har i många fall redan blivit det givna valet för matintresserade svenskar. Innehållet på Godare är en mix av internationella matprogram och svenska nyproduktioner – alltid med ett högt fokus på kvalité och relevans.
Godare distribueras via alla Sveriges linjär-tv-distributörer.
- Tittare: ca 1,2 miljoner per månad
- Fördelning kvinnor/män (50%)
- Målgrupp: 30-69 år
Godare.se – Aftonbladets matsajt
Sajten lanserades 2022. Här möter du Sveriges främsta matprofiler och hittar flera tusen recept. Vi skapar innehåll och bygger unika 360-paketeringar med både inspirerande program och Aftonbladets digitala räckvidd. 2024 lanserar vi även Godares YouTube-kanal samt fördjupade samarbeten med fler kända matprofiler.
- Ca 1 miljon besökare varje vecka
- 1,6 miljoner sidvisningar per vecka. Mobil 75% – Desktop 25%
- Trafik från Aftonbladets startsida och Google
- Störst i målgruppen: 30-69 år
Tillsammans ger Godare, på sajt och i tv-rutan, matinspiration till vardag, fredag och fest!
3 Key Facts
”Schibsted lanserade TV-kanalen Godare som ett viktigt komplement i vårt totala annonserbjudande. Godare har sedan premiären 2020 haft hög tillväxt – nu är vi en av de givna valen för den som önskas inspireras i hemmaköket. Kanalen sänder en kombination av internationella matprogram från hela världen samt nya svenska mat- och dryckesprogram.
Vi på Godare samarbetar tätt med Aftonbladet för att erbjuda marknaden en hög räckvidd och för att ge våra tittare aktuella recept, kortare filmer samt tips och tricks.”
Karin Widmark, kommersiellt ansvarig Godare