Rapporter från Schibsted
Branschrapport Hemelektronik 2023
Schibsteds rapport kring hemelektronik har som syfte att ge ökad insikt och uppdatering kring hemelektronikbranschen. Rapporten belyser svenska folkets kännedom kring de större aktörerna inom…
Hur mår Sverige 2023?
Schibsteds rapport Hur mår Sverige 2023? ger en uppdatering om sinnesstämningen hos svenska folket under den rådande lågkonjunkturen. Vi belyser de främsta orosmolnen just nu…
Schibsted Försäkringsundersökning
Schibsted Försäkringsundersökning I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar. Samtidigt är en…
En studie om den svenska streamingmarknaden
I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300…
Den svenska dryckesmarknaden
En rapport från Schibsted med fokus på vin. Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom…
Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar
En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind….
Dagligvaruhandeln i lågkonjunktur
En rapport från Schibsted om oro och ändrade beteenden Sverige har knappt hunnit återhämta sig från pandemin och befinner sig nu i en lågkonjunktur, för…
Hjälporganisationer
En undersökning från Schibsted. I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit…
Hur mår Sverige 2022?
Schibsted rapport Hur mår Sverige 2022? ger en uppdatering om den rådande sinnesstämningen hos svenska folket inför den stundande lågkonjunkturen. Samtidigt belyser rapporten de beteendeförändringar som…
Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022
Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och…
Streamingbarometern 2022
Hur mycket tid lägger egentligen svensken på att leta efter en ny serie att streama? Och kommer antalet streamingtjänster per hushåll öka framöver? Det och…
Schibsted Synergy Study
En studie genomförd av Schibsted tillsammans med Acceleration, GroupM. Studiens fokus består i att identifierar vilka faktorer som bygger framgångsrika kampanjer inom display annonsering. Genom…
Politisk kommunikation
I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om…
Nyhetsmedier och den digitala kundesan
I den här studien har vi tittat på hur nyhetsmediernas kanaler står sig i den digitala köpresan och om annonsörerna har rättvis fördelning av mediebudget – överinvesterar alternativt underinversterar i…
Kommunikation i tider av kris och förändring
Det huvudsakliga syftet med denna undersökning och analys är att visa hur svenskarna tänker kring konsumtion i allmänhet och konsumtion kopplat till hållbarhet i synnerhet….
Streamingundersökningen 2022
Hösten är tillväxtsäsong för abonnemangsbaserade streamingtjänster som erbjuder utbud av filmer, serier och dokumentärer. Inte så märkligt är det också den säsong då flera aktörer…
Schibsted Datastudie
En studie genomförd av Schibsted tillsammans med GroupM, Acceleration. Med utgångspunkt i förändringen på marknaden och utfasningen av tredjepartskakor. I syftet att proaktivt analysera hur…