Native

Vill du på ett effektivt sätt nå ut med ditt budskap till både nuvarande och framtida kunder?

Då ska du satsa på native – annonsmärkta artiklar som publiceras i det redaktionella flödet. Native är ett kraftfullt verktyg för att inspirera, guida och informera, samtidigt som det ger dig möjlighet att interagera med användarna under en längre tid. Som kund äger du innehållet och har möjlighet att använda det i egna kanaler

Schibsted erbjuder en mängd skräddarsydda format för native annonsering, och vi anpassar dem alltid efter dina specifika behov. Läs vidare för att upptäcka de olika formaten och hur de kan hjälpa dig att nå ut till din publik effektivt och engagerande.

Kontakta oss för mer information på brandstudio@schibsted.com.

 

Native Premium

Maximera ditt budskap

Våra helt skräddarsydda uttag, där text, bild, video och design anpassas för respektive kampanj. Ditt innehållsteam på Brand Studio står redo att åka ut on location, göra intervjuer, ta nya bilder och skapa video – det är vi tillsammans som sätter planen för just din kampanj.

Via höga placeringar på plattformarna skapar vi kraftfull distribution för din native.

Se exemplet med Clas Ohlson

Se exemplet med Telenor

Native Classic

Tydlig och målgruppsinriktad kommunikation

Med Native Classic får du som annonsör tillgång till artikelmallar som efterliknar sajten där kampanjen publiceras, med en tydlig annonsmärkning med dig som avsändare. Många kunder använder Classic för att kommunicera raka budskap, nyheter och för att driva opinion.

Här finns möjligheter att addera styrningar på t.ex. geo eller målgrupp. Kan repriseras som helsidan i print.

Se exemplet med Seafood From Norway

Se exemplet med SEB

Native Video

Har ni en bra story att berätta?

Skapa engagemang och bygg känslor genom native i videoformat. Brand Studios erfarna videoproducenter hjälper dig hela vägen – från idé och produktion till distribution och uppföljning. Kraftfull exponering på Aftonbladet och SvD.

  • Perfekt för att väcka känslor, förklara, inspirera och informera
  • Genom skräddarsydda videolösningar på våra plattformar skapar vi både relevans och effekt

Olika sätt att ta ut Native Video – tillsammans tar vi fram material som passar just ert budskap

  • Du kan välja enklare alternativ med informativ grafik och bilder från bildbanken eller eget material. Vi kan också producera material med fokus på önskade produkter, perfekt för tips, DIYs, eller steg-för-steg-instruktioner.
    Se exemplet med Valio här
  • Native video kan förstärka ditt budskap i text eller stå för sig själv. Exempel inkluderar intervjuer med experter, berättelser från ditt företag om produkter eller case med verkliga fall.
    Se exemplet med Renault här

Native Podcast

Schibsted har flera poddar inom olika kategorier där du som annonsör når hög räckvidd genom engagerande format

Snabba spottar eller hela poddavsnitt – Brand Studio skapar båda delarna. Tack vare Schibsteds långvariga satsning på ljud kan vi snabbt skapa hög lyssning för just din podd. Och genom de redaktionella poddarna skapar vi skräddarsydd distribution mot din önskade målgrupp.

Olika uttag med Native podcast

  • Med Native Podcast kan ni förmedla ert skräddarsydda innehåll och distribuera via Schibsteds kanaler. Lyft fram företagets expertis med denna möjlighet att förmedla ett längre budskap på ca 15-30 min.

    Lyssna på exemplet från Telenor här

  • Content Sponsorskap är ett längre annonsformat som anpassas till poddens tonalitet och produceras av Brandstudio. Produkten går att placera utifrån önskad målgrupp i valfria poddar på Aftonbladets och Svenska Dagbladets poddbibliotek. Lyssna på exempel från Mindler nedan.