Storslam för Brand Studio i Native Advertising Awards 2025
Schibsted Brand Studio kammade hem flera internationella utmärkelser på Native Advertising Awards 2025 – världens största tävling inom native advertising – som hölls i London den 14 maj.

Med totalt elva nomineringar var byrån en av de mest uppmärksammade aktörerna, och tog hem priser i bland annat kategorierna ”Best Podcast”, ”Best Design” och ”Best IT & Tech Program”. Byrån belönades dessutom med silver i den prestigefyllda kategorin ”Studio of the Year”.
– Fantastiskt glädjande – och ett kvitto på att vi skapar innehåll i världsklass, både kreativt och strategiskt. Vi konkurrerar med de bästa – och vinner. Det säger mycket om styrkan i teamet och vårt sätt att jobba, säger Max Schüler, Director of Schibsted Brand Studio.
Prisbelönta kampanjer:
- Studio of the Year (över 20 medarbetare): Silver
- Best IT & Tech Program: ”Is Gemini the Future of Tourism” för Google – Guld
- Best Design: ”The Swedish Sin” för Sinful Group – Silver
- Best Series of Sponsored Articles: ”The Swedish Sin” för Sinful Group – Silver
- Best Podcast: ”Animal Life” för FirstVet – Silver
– Vi är mer motiverade än någonsin att fortsätta leda utvecklingen av content marketing och native advertising – i Sverige och internationellt. Det gör vi i nära samarbete med våra kunder, med kraften från hela Schibsteds samlade expertis i ryggen, säger Max Schüler.