Så matchar du din förstapartsdata på Sveriges största sajter Så matchar du din förstapartsdata på Sveriges största sajter

Så matchar du din förstapartsdata på Sveriges största sajter

Rikta din annonsering på Schibsteds sajter mot din egen CRM-data. Genom Schibsted Match stärker du både din kundlojalitet och konkurrenskraftighet. 

Det kan vara dyrt att skaffa nya kunder, det är dessutom en utmanande målgrupp att bearbeta genom annonsering. Du behöver inte bara etablera en första kontakt, du behöver också bygga trovärdighet och kunna motivera varför kunden ska använda sig av just din produkt eller tjänst.

Vi har därför tagit fram ett verktyg för dig, Schibsted Match. Det gör det möjligt för dig att ladda upp dina egna kundlistor och matcha dessa mot Schibsteds förstapartsdata på ett transparent och GDPR-vänligt sätt.  

Fördelen med att rikta sig mot befintliga kunder

Förutom att kostnaden styr vilken målgrupp man riktar sig mot som annonsör, så är det viktigt att tänka på kundupplevelsen. Det finns risker med att verka påträngande och kommunicera irrelevanta erbjudanden mot fel målgrupp.

Därför lämpar sig riktad annonsering mot befintlig kund mycket bra, inte minst på Schibsteds sajter. Du syns med ditt budskap, mot din kund, i våra premiumkontexter.

Så fungerar Schibsted Match i tre steg

  1. Du laddar upp din CRM-data direkt i vårt kampanjverktyg Admarket. Datan skickas via ett API för behandling, en process som är både trygg och säker.
  2. Kundlistan matchas mot våra inloggade användare via Schibsted Account, vår egen inloggnings- och identitetslösning. Därefter raderas datan.
  3. Du kan nu kommunicera ditt budskap direkt mot dina befintliga kunder på alla Schibsteds plattformar!

Vill du komma igång direkt? Logga in i Admarket. Har du frågor eller funderingar, kontakta oss via formuläret nedan!

Dela: