Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på
streamingmarknaden för för tredje året i rad. Både tittandet i antal minuter samt frekvensen i streamandet ökar och hushållens streamingtjänstbudget ökar till och med mot i fjol. Men för första gången är vikten av att en streamingtjänst är gratis större än vikten av att den faktiskt har bra innehåll. Detta och många fler spännande insikter finns att läsa i Streamingbarometern 2023.

Fler rapporter

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…