Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning

I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar.
Samtidigt är en femtedel inte nöjda med sina försäkringar och ca fem procent av kunderna är på väg bort. Dessutom uppger en femtedel att de kommer se över sina försäkringar och byta bolag med anledning av de tuffare ekonomiska tiderna. Men försäkrad vill man vara.

Hela 98% har en hemförsäkring, 75% en fordonsförsäkring, 63% en personförsäkring och 26% en djurförsäkring.
Och när man väljer försäkringsbolag är det viktigast med snabb hjälp, bra villkor och enkelhet.
Detta och mer ingående statistik finner du i denna rapport, med möjlighet att jämföra med en liknande mätning genomför av oss i december 2019.
Du får en god bild över Sveriges försäkringskunder.

Fler rapporter

Industry Report Elbolag 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på elbolagen,  triggers för byte av elavtal, ekonomi och hur man når ut till konsumenter.

Hur mår Sverige 2024?

Hur mår Sverige 2024 är den tredje undersökningen inom temat, där vi analyserar den svenska befolkningens sinnesstämning och ekonomiska välmående. Vi utforskar aktuella orosmoment, synen…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Attention Study