Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted Effect Study har vi analyserat data från 10 varumärken inom 10 olika kategorier för att förstå hur starka varumärkeselement (brand assets) kan bidra till att bygga en tydlig och långsiktig varumärkesidentitet. Studien bygger på insikter från Schibsted Attention Study 2024.

Med denna studie vill vi ge varumärken värdefulla insikter och konkreta vägledningar för att anpassa sig och växa i en tid präglad av förändring. Vårt mål är att bidra till att skapa långsiktigt framgångsrika strategier som kombinerar synlighet med effektivitet, så att ni kan bli det självklara valet i konsumentens medvetande.

Fler rapporter

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…

Food & Grocery 2024

För tredje året i rad undersöker Schibsted Insight dagligvaruhandeln och matkonsumtionen på den svenska marknaden. I årets studie undersöker vi förändrade konsumentbeteenden kopplat till lågkonjunkturen….