Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet. 

I Schibsted Attention Study har vi mätt och analyserat utfallet av 34 displaykampanjer för 17 varumärken. Vårt syfte är att sprida ny kunskap om vilken roll attention har i marknadsföringens effektkedja och på så sätt bidra till en effektivare annonsering i digitala kanaler.

Fler rapporter

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…

Food & Grocery 2024

För tredje året i rad undersöker Schibsted Insight dagligvaruhandeln och matkonsumtionen på den svenska marknaden. I årets studie undersöker vi förändrade konsumentbeteenden kopplat till lågkonjunkturen….