Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen i sin vardag och på fritiden, hur god tillgång de har till bil och hur beroende de upplever sig vara av densamma. Vilken typ av drivmedel deras bil/bilar går på idag och vilken typ av drivmedel de tänker sig för det framtida köpet. Vi tittar också närmare på hur viktigt varumärke, tekniskt utveckling och ursprungsland är vid val av bil, samt hur man får information inför det framtida köpet.

Rapporten baseras på webbintervjuer i Norstats sverigepanel inom ramen för webbpanel.

Fler rapporter

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…

(ENG) Schibsted Effect Study

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…