Hur mår Sverige 2022?

Schibsted rapport Hur mår Sverige 2022?  ger en uppdatering om den rådande sinnesstämningen hos svenska folket inför den stundande lågkonjunkturen.
Samtidigt belyser rapporten de beteendeförändringar som skett hos befolkningen till följd av den ökade digitalisering.
Rapporten ger svar på svenskarnas förväntningar på framtiden och hur de tänker kring den egna ekonomin.

I rapporten finner du också en kartläggning om hur svenskarnas medievanor och köpbeteenden förändras samt vad det sammantaget betyder för marknadsföring och svenskarnas syn på reklam.

Nythet: Hur mår Sverige 2023?

Fler rapporter

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…