Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted.

I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit en typ av kommersiell marknad.
Men vad är det som påverkar oss till att ge bidrag och hur stor vikt har innehållet i reklamen samt varumärkets positionering hos konsumenterna? Och spelar det någon roll om reklamen från hjälporganisationen skapar positiva eller negativa känslor hos mottagaren?

I denna undersökning som Schibsted har tagit fram om Hjälporganisationer svarar vi på dessa frågor, samt tar reda på hur stor roll hjälporganisationens varumärke och transparens
spelar in.

Fler rapporter

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…