Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har baserats på 1000 intervjuer med möjlighet att analysera på kön och ålder. Innehållet fokuserar på lojalitet och rörlighet, bolagens kännedom och konsideration, valfaktorer, informationsbehov samt olika källors påverkan vid val av försäkringar.

Fler rapporter

Editorial Media as Defenders of Democracies

Liberal democracies in the EU have steadily weakened over the past 10 to 15 years. To examine how Europe’s editorial media contribute to supporting democracies…

Schibsteds guide till digital annonsering

Med denna guide vill vi hjälpa dig att navigera genom utmaningarna med digital annonsering. Vi delar inte bara vår kunskap om hur det fungerar, utan…

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…