Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har baserats på 1000 intervjuer med möjlighet att analysera på kön och ålder. Innehållet fokuserar på lojalitet och rörlighet, bolagens kännedom och konsideration, valfaktorer, informationsbehov samt olika källors påverkan vid val av försäkringar.

Fler rapporter

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…

Food & Grocery 2024

Krediter och Sparande 2024

Denna rapport bygger på en riksrepresentativ undersökning utförd av Schibsted i samarbete med Norstat i september 2024, med över 1 000 deltagare. Rapporten ger en…

Schibsted-Krediter-Sparande-2024