Dagligvaruhandeln i lågkonjunktur

En rapport från Schibsted om oro och ändrade beteenden

Sverige har knappt hunnit återhämta sig från pandemin och befinner sig nu i en lågkonjunktur, för första gången på många år. Svenskarnas konsumtionsbeteende har redan ändrats på många sätt under de senaste åren och kommer sannolikt att fortsätta ändras i snabb takt även framåt. Detta påverkar många branscher och inte minst dagligvaruhandeln.


Den här rapporten syftar till att ge en bild av nuläget. Men vi inkluderar även ett varumärkesperspektiv och kikar på hur dagligvarukedjornas position har förändrats i förhållande till varandra de senaste åren.

Fler rapporter

Editorial Media as Defenders of Democracies

Liberal democracies in the EU have steadily weakened over the past 10 to 15 years. To examine how Europe’s editorial media contribute to supporting democracies…

Schibsteds guide till digital annonsering

Med denna guide vill vi hjälpa dig att navigera genom utmaningarna med digital annonsering. Vi delar inte bara vår kunskap om hur det fungerar, utan…

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…