

Godare tv – Sveriges enda renodlade matkanal
Kanalen lanserades 2020 och har i många fall redan blivit det givna valet för matintresserade svenskar. Innehållet på Godare är en mix av internationella matprogram och svenska nyproduktioner – alltid med ett högt fokus på kvalité och relevans.
Godare distribueras via alla Sveriges linjär-tv-distributörer.
Tittare: ca 1,2 miljoner per månad
Fördelning: kvinnor/män (50%)
Målgrupp: 30-69 år
Godare.se – Aftonbladets matsajt
Sajten lanserades 2022. Här möter du Sveriges främsta matprofiler och hittar flera tusen recept. Vi skapar innehåll och bygger unika 360-paketeringar med både inspirerande program och Aftonbladets digitala räckvidd. 2024 lanserar vi även Godares YouTube-kanal samt fördjupade samarbeten med fler kända matprofiler.
Ca 1 miljon besökare varje vecka
1,6 miljoner sidvisningar per vecka. Mobil 75% – Desktop 25%
Trafik från Aftonbladets startsida och Google
Störst i målgruppen: 30-69 år
Tillsammans ger Godare, på sajt och i tv-rutan, matinspiration till vardag, fredag och fest!
