TV (Godare)
Nå en engagerad målgrupp genom Sveriges enda renodlade mat-tv-kanal
Godare är Sveriges enda renodlade mat-tv-kanal och sänds via linjär-tv. Godare lanserades i april 2020 som en del av Schibsteds erbjudande och har ca 600 000 tittare varje vecka. Kanalen sänder en kombination av internationella matprogram från hela världen och nya svenska matprogram. Här når ni fler än bara foodies – allt från hemma-älskare till hushållsfixare, och många fler.
- I dagsläget kan Godare ses via följande operatörer: Telia, Viasat, Telenor, Comhem, Ownit, Boxer, Canal Digital, Aftonbladet (utvalda program)
- 1,7 miljoner tittare har sett Godare sedan lanseringen i april 2020 mellan åldrarna 3-99 år, vilket motsvarar cirka 16 procent av den svenska befolkningen
- Tittarsiffror linjärt: Ca 180 000 per dag. Ca 600 000 per vecka
- Unika integreringar med Aftonbladet Godare för att nå maximal räckvidd
På Godare kan du som annonsör synas genom flera olika annonsformat – läs mer om dem nedan.