Schibsted och Stampen i nativesamarbete
Schibsted Media och Stampen Media inleder ett samarbete kring native advertising som ger annonsörer möjligheten att nå ut till sina målgrupper via två av Sveriges ledande nyhetstitlar, Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten.

– Vi är otroligt glada över samarbetet eftersom det innebär att vi kan möta våra annonsörers behov på ett ännu bättre sätt. Genom att addera Stampens lokala styrka kan vi erbjuda en helt unik kombination av räckvidd och precision, säger Max Schüler, Director of Schibsted Brand Studio.
– Göteborgs-Postens position har aldrig varit starkare. Att nu kunna addera Schibsted Medias native-produkter i vår portfölj ger oss möjligheten att bygga vidare på såväl räckviddspaket som effektfulla kampanjer till en köpstark och attraktiv målgrupp, säger Anna Bengtsson, försäljningsdirektör på Stampen Media.
Schibsted Brand Studio, som utvecklar och producerar native-kampanjer på Aftonbladet, SvD och Omni, har positionerat sig som en av världens främsta byråer inom native advertising. Samarbetet mellan Schibsted Media och Stampen, med sin kommersiella redaktion, öppnar för nya affärsmöjligheter och ännu fler framgångsrika kampanjer i text-, ljud- och videoformat.
– Vi ser just nu en stark och snabbt växande efterfrågan på native och kreativa lösningar.
– Med samarbetet och Stampens expertis om den lokala marknaden i Västsverige kan vi växla upp ytterligare och hjälpa ännu fler kunder att skapa innehåll som når ut, engagerar och ger effekt, säger Max Schüler.