Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på om man planerar att behålla eller byta operatör, samt om man planerar att behålla eller uppgradera sin nuvarande mobiltelefon och drivfaktorer bakom besluten. Kön, ålder, livsfas och geografisk boendeort ser vi påverkar både i hur vi prioriterar, men det påverkar också den övergripande kännedom om vilka operatörer som finns tillgängliga för oss att välja bland.

Telekomrapporten 2023

Fler rapporter

Vinstudien 2024

I årets branschstudie om vin svarar vi bland annat på vilken design på vinflaskor som svenskarna tilltalas av, samt vilken inställning man har till att…

Undersökning Insamlingsbranschen 2024

En undersökning om hur givarna påverkas av omständigheter i världen och hur viktigt det är att bli igenkänd när känslor tar stor plats i kommunikationen.

Industry Report Elbolag 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på elbolagen,  triggers för byte av elavtal, ekonomi och hur man når ut till konsumenter.