Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på om man planerar att behålla eller byta operatör, samt om man planerar att behålla eller uppgradera sin nuvarande mobiltelefon och drivfaktorer bakom besluten. Kön, ålder, livsfas och geografisk boendeort ser vi påverkar både i hur vi prioriterar, men det påverkar också den övergripande kännedom om vilka operatörer som finns tillgängliga för oss att välja bland.

Telekomrapporten 2023

Fler rapporter

Food & Grocery 2024

Krediter och Sparande 2024

Denna rapport bygger på en riksrepresentativ undersökning utförd av Schibsted i samarbete med Norstat i september 2024, med över 1 000 deltagare. Rapporten ger en…

Schibsted-Krediter-Sparande-2024

Retail 2024

Under de senaste åren har retailers påverkats av en rad omständigheter som tvingat flera aktörer att skifta fokus från tillväxt till lönsamhet men nu kanske…