Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på om man planerar att behålla eller byta operatör, samt om man planerar att behålla eller uppgradera sin nuvarande mobiltelefon och drivfaktorer bakom besluten. Kön, ålder, livsfas och geografisk boendeort ser vi påverkar både i hur vi prioriterar, men det påverkar också den övergripande kännedom om vilka operatörer som finns tillgängliga för oss att välja bland.

Telekomrapporten 2023

Fler rapporter

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…

Branschrapport Nyproduktion

Nedkortad version av en undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på bostadsmarknaden med särskilt fokus på nyproduktion. Vi tittar även på synen på aktörerna inom…