Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på om man planerar att behålla eller byta operatör, samt om man planerar att behålla eller uppgradera sin nuvarande mobiltelefon och drivfaktorer bakom besluten. Kön, ålder, livsfas och geografisk boendeort ser vi påverkar både i hur vi prioriterar, men det påverkar också den övergripande kännedom om vilka operatörer som finns tillgängliga för oss att välja bland.

Telekomrapporten 2023

Fler rapporter

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…

(ENG) Schibsted Effect Study

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…