Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på om man planerar att behålla eller byta operatör, samt om man planerar att behålla eller uppgradera sin nuvarande mobiltelefon och drivfaktorer bakom besluten. Kön, ålder, livsfas och geografisk boendeort ser vi påverkar både i hur vi prioriterar, men det påverkar också den övergripande kännedom om vilka operatörer som finns tillgängliga för oss att välja bland.

Telekomrapporten 2023

Fler rapporter

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…