Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på
streamingmarknaden för för tredje året i rad. Både tittandet i antal minuter samt frekvensen i streamandet ökar och hushållens streamingtjänstbudget ökar till och med mot i fjol. Men för första gången är vikten av att en streamingtjänst är gratis större än vikten av att den faktiskt har bra innehåll. Detta och många fler spännande insikter finns att läsa i Streamingbarometern 2023.

Fler rapporter

Vinstudien 2024

I årets branschstudie om vin svarar vi bland annat på vilken design på vinflaskor som svenskarna tilltalas av, samt vilken inställning man har till att…

Undersökning Insamlingsbranschen 2024

En undersökning om hur givarna påverkas av omständigheter i världen och hur viktigt det är att bli igenkänd när känslor tar stor plats i kommunikationen.

Industry Report Elbolag 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på elbolagen,  triggers för byte av elavtal, ekonomi och hur man når ut till konsumenter.