Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på
streamingmarknaden för för tredje året i rad. Både tittandet i antal minuter samt frekvensen i streamandet ökar och hushållens streamingtjänstbudget ökar till och med mot i fjol. Men för första gången är vikten av att en streamingtjänst är gratis större än vikten av att den faktiskt har bra innehåll. Detta och många fler spännande insikter finns att läsa i Streamingbarometern 2023.

Fler rapporter

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…

Branschrapport Nyproduktion

Nedkortad version av en undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på bostadsmarknaden med särskilt fokus på nyproduktion. Vi tittar även på synen på aktörerna inom…