Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning

I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar.
Samtidigt är en femtedel inte nöjda med sina försäkringar och ca fem procent av kunderna är på väg bort. Dessutom uppger en femtedel att de kommer se över sina försäkringar och byta bolag med anledning av de tuffare ekonomiska tiderna. Men försäkrad vill man vara.

Hela 98% har en hemförsäkring, 75% en fordonsförsäkring, 63% en personförsäkring och 26% en djurförsäkring.
Och när man väljer försäkringsbolag är det viktigast med snabb hjälp, bra villkor och enkelhet.
Detta och mer ingående statistik finner du i denna rapport, med möjlighet att jämföra med en liknande mätning genomför av oss i december 2019.
Du får en god bild över Sveriges försäkringskunder.

Fler rapporter

Vägen framåt: Resebeteenden 2025

I årets reseundersökning frågar vi svenskarna om deras bokningsbeteenden, planer och eventuella orosmoment när det kommer till resor idag. Vi undersöker vad vi lockas av…

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…