Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning

I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar.
Samtidigt är en femtedel inte nöjda med sina försäkringar och ca fem procent av kunderna är på väg bort. Dessutom uppger en femtedel att de kommer se över sina försäkringar och byta bolag med anledning av de tuffare ekonomiska tiderna. Men försäkrad vill man vara.

Hela 98% har en hemförsäkring, 75% en fordonsförsäkring, 63% en personförsäkring och 26% en djurförsäkring.
Och när man väljer försäkringsbolag är det viktigast med snabb hjälp, bra villkor och enkelhet.
Detta och mer ingående statistik finner du i denna rapport, med möjlighet att jämföra med en liknande mätning genomför av oss i december 2019.
Du får en god bild över Sveriges försäkringskunder.

Fler rapporter

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…