Schibsted Effect Study

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted Effect Study har vi analyserat data från 10 varumärken inom 10 olika kategorier för att förstå hur starka varumärkeselement (brand assets) kan bidra till att bygga en tydlig och långsiktig varumärkesidentitet. Studien bygger på insikter från Schibsted Attention Study 2024.

Med denna studie vill vi ge varumärken värdefulla insikter och konkreta vägledningar för att anpassa sig och växa i en tid präglad av förändring. Vårt mål är att bidra till att skapa långsiktigt framgångsrika strategier som kombinerar synlighet med effektivitet, så att ni kan bli det självklara valet i konsumentens medvetande.

Fler rapporter

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…

(ENG) Schibsted Effect Study

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Hus & Hem 2025

Under de senaste åren har konsumentbeteendet inom bygg, inredning och detaljhandel förändrats i takt med ekonomiska svängningar och nya konsumtionsmönster. Efter en stark tillväxt under…