Schibsted Datastudie


En studie genomförd av Schibsted tillsammans med GroupM, Acceleration.

Med utgångspunkt i förändringen på marknaden och utfasningen av tredjepartskakor.
I syftet att proaktivt analysera hur Schibsteds förstaparts data
driver effekt jämfört med traditionell tredjeparts data.

Fler rapporter

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…

Branschrapport Nyproduktion

Nedkortad version av en undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på bostadsmarknaden med särskilt fokus på nyproduktion. Vi tittar även på synen på aktörerna inom…