Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet. 

I Schibsted Attention Study har vi mätt och analyserat utfallet av 34 displaykampanjer för 17 varumärken. Vårt syfte är att sprida ny kunskap om vilken roll attention har i marknadsföringens effektkedja och på så sätt bidra till en effektivare annonsering i digitala kanaler.

Schibsted Attention Study

Fler rapporter

Kreditundersökning 2023

Schibsteds återkommande Kreditundersökning ger insikter om de svenska hushållens belåning, med fokus på vad som påverkar och driver privatlån och bolån och andra krediter, samt…

Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på…

Telekomrapporten 2023

Reseundersökning 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas reseplaner i en föränderlig omvärld. De flesta har inte undgått att resebranschen har haft några speciella år som påverkats…