Retailrapport 2023

En undersökning från Schibsted om konsumentbeteenden under lågkonjunktur

Under de senaste åren har världen påverkats av en rad omständigheter som inte minst sagt har påverkat vår konsumtion. I och med det har handeln ställts inför ett antal utmaningar. I denna branschrapport om Retail undersöker vi bland annat vilka inköp som konsumenter prioriterar även fast de har lite mindre pengar kvar i plånboken. Rapporten lyfter även andra intressanta insikter i hur vårt köpbeteende inom mode och skönhet förändras i en omvärld som påverkar oss som konsumenter.

Fler rapporter

Vägen framåt: Resebeteenden 2025

I årets reseundersökning frågar vi svenskarna om deras bokningsbeteenden, planer och eventuella orosmoment när det kommer till resor idag. Vi undersöker vad vi lockas av…

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…