Retailrapport 2023

En undersökning från Schibsted om konsumentbeteenden under lågkonjunktur

Under de senaste åren har världen påverkats av en rad omständigheter som inte minst sagt har påverkat vår konsumtion. I och med det har handeln ställts inför ett antal utmaningar. I denna branschrapport om Retail undersöker vi bland annat vilka inköp som konsumenter prioriterar även fast de har lite mindre pengar kvar i plånboken. Rapporten lyfter även andra intressanta insikter i hur vårt köpbeteende inom mode och skönhet förändras i en omvärld som påverkar oss som konsumenter.

Fler rapporter

Editorial Media as Defenders of Democracies

Liberal democracies in the EU have steadily weakened over the past 10 to 15 years. To examine how Europe’s editorial media contribute to supporting democracies…

Schibsteds guide till digital annonsering

Med denna guide vill vi hjälpa dig att navigera genom utmaningarna med digital annonsering. Vi delar inte bara vår kunskap om hur det fungerar, utan…

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…