Retail 2024

Under de senaste åren har retailers påverkats av en rad omständigheter som tvingat flera aktörer att skifta fokus från tillväxt till lönsamhet men nu kanske en ljusare framtid är inom räckhåll. I undersökningen tar vi återigen temperaturen på hur lågkonjunkturen påverkat vår konsumtion inom mode och skönhet. Det finns också frågeställningar med om konsumenten tycker någon butik särskiljer sig och vad man tror om sin konsumtion i framtiden. 

Fler rapporter

Schibsteds guide till digital annonsering

Med denna guide vill vi hjälpa dig att navigera genom utmaningarna med digital annonsering. Vi delar inte bara vår kunskap om hur det fungerar, utan…

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…