Retail 2024

Under de senaste åren har retailers påverkats av en rad omständigheter som tvingat flera aktörer att skifta fokus från tillväxt till lönsamhet men nu kanske en ljusare framtid är inom räckhåll. I undersökningen tar vi återigen temperaturen på hur lågkonjunkturen påverkat vår konsumtion inom mode och skönhet. Det finns också frågeställningar med om konsumenten tycker någon butik särskiljer sig och vad man tror om sin konsumtion i framtiden. 

Fler rapporter

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…