Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om denna kan effektiviseras i syfte att generera mer långsiktigt hållbara väljare/partisympatisörer.

Fokus i undersökningen ligger på den andel av populationen som utgör osäkra väljare och där tidigare studier har visat på att nyhetsmedier är det mest effektiva mediet för att nåt ut till desamma. Stämmer det här? Och hur ser intresset för politik och samhällsrelaterade frågor ut idag? Undersökningen kartlägger även valets viktigaste frågor och kunskapen om vilket parti som ligger en närmast åsiktsmässigt.

Fler rapporter

Industry Report Elbolag 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på elbolagen,  triggers för byte av elavtal, ekonomi och hur man når ut till konsumenter.

Hur mår Sverige 2024?

Hur mår Sverige 2024 är den tredje undersökningen inom temat, där vi analyserar den svenska befolkningens sinnesstämning och ekonomiska välmående. Vi utforskar aktuella orosmoment, synen…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Attention Study