Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om denna kan effektiviseras i syfte att generera mer långsiktigt hållbara väljare/partisympatisörer.

Fokus i undersökningen ligger på den andel av populationen som utgör osäkra väljare och där tidigare studier har visat på att nyhetsmedier är det mest effektiva mediet för att nåt ut till desamma. Stämmer det här? Och hur ser intresset för politik och samhällsrelaterade frågor ut idag? Undersökningen kartlägger även valets viktigaste frågor och kunskapen om vilket parti som ligger en närmast åsiktsmässigt.

Fler rapporter

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…