Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om denna kan effektiviseras i syfte att generera mer långsiktigt hållbara väljare/partisympatisörer.

Fokus i undersökningen ligger på den andel av populationen som utgör osäkra väljare och där tidigare studier har visat på att nyhetsmedier är det mest effektiva mediet för att nåt ut till desamma. Stämmer det här? Och hur ser intresset för politik och samhällsrelaterade frågor ut idag? Undersökningen kartlägger även valets viktigaste frågor och kunskapen om vilket parti som ligger en närmast åsiktsmässigt.

Uppgifterna du lämnar kommer hanteras av Schibsted och användas för att vidare kunna kommunicera med dig genom riktade epostutskick och inbjudningar till relevanta event. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår Privacy Policy.






Fler rapporter

Schibsted Synergy Study

En studie genomförd av Schibsted tillsammans med Acceleration, GroupM. Studiens fokus består i att identifierar vilka faktorer som bygger framgångsrika kampanjer inom display annonsering. Genom…

Nyhetsmedier och den digitala kundesan

I den här studien har vi tittat på hur nyhetsmediernas kanaler står sig i den digitala köpresan och om annonsörerna har rättvis fördelning av mediebudget – överinvesterar alternativt underinversterar i…

Nyhetsmedier och den digitala kundresan

Kommunikation i tider av kris och förändring

Det huvudsakliga syftet med denna undersökning och analys är att visa hur svenskarna tänker kring konsumtion i allmänhet och konsumtion kopplat till hållbarhet i synnerhet….