Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om denna kan effektiviseras i syfte att generera mer långsiktigt hållbara väljare/partisympatisörer.

Fokus i undersökningen ligger på den andel av populationen som utgör osäkra väljare och där tidigare studier har visat på att nyhetsmedier är det mest effektiva mediet för att nåt ut till desamma. Stämmer det här? Och hur ser intresset för politik och samhällsrelaterade frågor ut idag? Undersökningen kartlägger även valets viktigaste frågor och kunskapen om vilket parti som ligger en närmast åsiktsmässigt.

Fler rapporter

Vinstudien 2024

I årets branschstudie om vin svarar vi bland annat på vilken design på vinflaskor som svenskarna tilltalas av, samt vilken inställning man har till att…

Undersökning Insamlingsbranschen 2024

En undersökning om hur givarna påverkas av omständigheter i världen och hur viktigt det är att bli igenkänd när känslor tar stor plats i kommunikationen.

Industry Report Elbolag 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på elbolagen,  triggers för byte av elavtal, ekonomi och hur man når ut till konsumenter.