Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och tydliggöra för väljarkåren var man står åsiktsmässigt för att bli mer effektiva i sin taktiska valannonsering. Nu släpper vi Eftervalsrapporten 2022, där vi utvärderar den positionering som partierna har åstadkommit med sin kommunikation under årets valrörelse, samt tittat närmare på hur nyhetsmedier har fungerat som kanaler för politisk annonsering. 

Fler rapporter

Branschrapport Hemelektronik 2023

Schibsteds rapport kring hemelektronik har som syfte att ge ökad insikt och uppdatering kring hemelektronikbranschen. Rapporten belyser svenska folkets kännedom kring de större aktörerna inom…

Hur mår Sverige 2023?

Schibsteds rapport Hur mår Sverige 2023? ger en uppdatering om sinnesstämningen hos svenska folket under den rådande lågkonjunkturen. Vi belyser de främsta orosmolnen just nu…

Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar. Samtidigt är en…