Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och tydliggöra för väljarkåren var man står åsiktsmässigt för att bli mer effektiva i sin taktiska valannonsering. Nu släpper vi Eftervalsrapporten 2022, där vi utvärderar den positionering som partierna har åstadkommit med sin kommunikation under årets valrörelse, samt tittat närmare på hur nyhetsmedier har fungerat som kanaler för politisk annonsering. 

Fler rapporter

En studie om den svenska streamingmarknaden

I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300…

Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin. Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom…

Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar

En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind….