Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och tydliggöra för väljarkåren var man står åsiktsmässigt för att bli mer effektiva i sin taktiska valannonsering. Nu släpper vi Eftervalsrapporten 2022, där vi utvärderar den positionering som partierna har åstadkommit med sin kommunikation under årets valrörelse, samt tittat närmare på hur nyhetsmedier har fungerat som kanaler för politisk annonsering. 

Fler rapporter

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…

(ENG) Schibsted Effect Study

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…