Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och tydliggöra för väljarkåren var man står åsiktsmässigt för att bli mer effektiva i sin taktiska valannonsering. Nu släpper vi Eftervalsrapporten 2022, där vi utvärderar den positionering som partierna har åstadkommit med sin kommunikation under årets valrörelse, samt tittat närmare på hur nyhetsmedier har fungerat som kanaler för politisk annonsering. 

Fler rapporter

Vägen framåt: Resebeteenden 2025

I årets reseundersökning frågar vi svenskarna om deras bokningsbeteenden, planer och eventuella orosmoment när det kommer till resor idag. Vi undersöker vad vi lockas av…

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…