Hus & Hem 2025

Under de senaste åren har konsumentbeteendet inom bygg, inredning och detaljhandel förändrats i takt med ekonomiska svängningar och nya konsumtionsmönster. Efter en stark tillväxt under pandemin mötte branschen en utmanande period i lågkonjunkturen, vilket har påverkat både efterfrågan och konsumenternas köpbeslut.

I denna rapport undersöker vi nuläget och framtidsutsikterna för segmentet. Vi tittar på hur konsumenter planerar för hemmaprojekt under året, vilka aktörer som sticker ut på marknaden och hur annonsering i branschen uppfattas.

Vi analyserar tre huvudkategorier: bygg, inredning och detaljhandel inom hus och hem. Vissa frågor har ställts brett för hela branschen, medan andra är mer specifika för varje kategori. Målet är att ge insikter om hur varumärken kan positionera sig tydligare och skapa en starkare koppling till sina målgrupper.

Jag vill bli kontaktad för att få hela rapporten presenterad

Fler rapporter

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…