Hur mår Sverige 2022? - Schibsted for business Hur mår Sverige 2022? - Schibsted for business

Hur mår Sverige 2022?

Schibsted rapport Hur mår Sverige 2022?  ger en uppdatering om den rådande sinnesstämningen hos svenska folket inför den stundande lågkonjunkturen.
Samtidigt belyser rapporten de beteendeförändringar som skett hos befolkningen till följd av den ökade digitalisering.
Rapporten ger svar på svenskarnas förväntningar på framtiden och hur de tänker kring den egna ekonomin.

I rapporten finner du också en kartläggning om hur svenskarnas medievanor och köpbeteenden förändras samt vad det sammantaget betyder för marknadsföring och svenskarnas syn på reklam.

Uppgifterna du lämnar kommer hanteras av Schibsted och användas för att vidare kunna kommunicera med dig genom riktade epostutskick och inbjudningar till relevanta event. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår Privacy Policy.






Fler rapporter

Dagligvaruhandeln i lågkonjunktur

En rapport från Schibsted om oro och ändrade beteenden Sverige har knappt hunnit återhämta sig från pandemin och befinner sig nu i en lågkonjunktur, för…

Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted. I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit…

Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och…