Hjälporganisationer - Schibsted for business Hjälporganisationer - Schibsted for business

Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted.

I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit en typ av kommersiell marknad.
Men vad är det som påverkar oss till att ge bidrag och hur stor vikt har innehållet i reklamen samt varumärkets positionering hos konsumenterna? Och spelar det någon roll om reklamen från hjälporganisationen skapar positiva eller negativa känslor hos mottagaren?

I denna undersökning som Schibsted har tagit fram om Hjälporganisationer svarar vi på dessa frågor, samt tar reda på hur stor roll hjälporganisationens varumärke och transparens
spelar in.

Uppgifterna du lämnar kommer hanteras av Schibsted och användas för att vidare kunna kommunicera med dig genom riktade epostutskick och inbjudningar till relevanta event. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår Privacy Policy.






Fler rapporter

Dagligvaruhandeln i lågkonjunktur

En rapport från Schibsted om oro och ändrade beteenden Sverige har knappt hunnit återhämta sig från pandemin och befinner sig nu i en lågkonjunktur, för…

Hur mår Sverige 2022?

Schibsted rapport Hur mår Sverige 2022?  ger en uppdatering om den rådande sinnesstämningen hos svenska folket inför den stundande lågkonjunkturen. Samtidigt belyser rapporten de beteendeförändringar som…

Politisk kommunikation: Eftervalsrapport 2022

Våren 2022 lanserade Schibsted sin rapport Politisk kommunikation som påvisade att det finns anledning för politiska partier att bli mer strategiska i sin kommunikation och…