Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted.

I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit en typ av kommersiell marknad.
Men vad är det som påverkar oss till att ge bidrag och hur stor vikt har innehållet i reklamen samt varumärkets positionering hos konsumenterna? Och spelar det någon roll om reklamen från hjälporganisationen skapar positiva eller negativa känslor hos mottagaren?

I denna undersökning som Schibsted har tagit fram om Hjälporganisationer svarar vi på dessa frågor, samt tar reda på hur stor roll hjälporganisationens varumärke och transparens
spelar in.

Fler rapporter

Streamingbarometern 2024

Fler svenskar än någonsin använder streamingtjänster, och hushållen spenderar mer på abonnemang än tidigare. Trots detta minskar det dagliga streamandet, och tittarna lägger mer tid…

Food & Grocery 2024

Krediter och Sparande 2024

Denna rapport bygger på en riksrepresentativ undersökning utförd av Schibsted i samarbete med Norstat i september 2024, med över 1 000 deltagare. Rapporten ger en…

Schibsted-Krediter-Sparande-2024