Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted.

I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit en typ av kommersiell marknad.
Men vad är det som påverkar oss till att ge bidrag och hur stor vikt har innehållet i reklamen samt varumärkets positionering hos konsumenterna? Och spelar det någon roll om reklamen från hjälporganisationen skapar positiva eller negativa känslor hos mottagaren?

I denna undersökning som Schibsted har tagit fram om Hjälporganisationer svarar vi på dessa frågor, samt tar reda på hur stor roll hjälporganisationens varumärke och transparens
spelar in.

Fler rapporter

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…

Branschrapport Nyproduktion

Nedkortad version av en undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på bostadsmarknaden med särskilt fokus på nyproduktion. Vi tittar även på synen på aktörerna inom…