Food & Grocery 2024

För tredje året i rad undersöker Schibsted Insight dagligvaruhandeln och matkonsumtionen på den svenska marknaden. I årets studie undersöker vi förändrade konsumentbeteenden kopplat till lågkonjunkturen. Vi tittar på val av varumärken och butikskedjor i olika situationer, och djupdyker i preferenser vad gäller kedjornas egna märkesvaror, samt förpacknings- och annonsdesign.

Fler rapporter

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…