Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin.

Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom att undersöka konsumtionsförändringar kopplat till pandemin och lågkonjunkturen, djupdyker vi även i intresse för vin, drivkrafter i valsituationen, samt hur man tar del av nyheter om vin. Vi undersöker även hur stor andel av befolkningen som väljer alkoholfria alternativ till middagen och varför.

Fler rapporter

Hur mår Sverige 2024?

Hur mår Sverige 2024 är den tredje undersökningen inom temat, där vi analyserar den svenska befolkningens sinnesstämning och ekonomiska välmående. Vi utforskar aktuella orosmoment, synen…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Attention Study

Kreditundersökning 2023

Schibsteds återkommande Kreditundersökning ger insikter om de svenska hushållens belåning, med fokus på vad som påverkar och driver privatlån och bolån och andra krediter, samt…