Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin.

Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom att undersöka konsumtionsförändringar kopplat till pandemin och lågkonjunkturen, djupdyker vi även i intresse för vin, drivkrafter i valsituationen, samt hur man tar del av nyheter om vin. Vi undersöker även hur stor andel av befolkningen som väljer alkoholfria alternativ till middagen och varför.

Fler rapporter

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…

Branschrapport Nyproduktion

Nedkortad version av en undersökning från Schibsted om svenskarnas syn på bostadsmarknaden med särskilt fokus på nyproduktion. Vi tittar även på synen på aktörerna inom…