Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin.

Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom att undersöka konsumtionsförändringar kopplat till pandemin och lågkonjunkturen, djupdyker vi även i intresse för vin, drivkrafter i valsituationen, samt hur man tar del av nyheter om vin. Vi undersöker även hur stor andel av befolkningen som väljer alkoholfria alternativ till middagen och varför.

Fler rapporter

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…