Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar

En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro

I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind. Via 2000 intervjuer har vi belyst olika dimensioner av vad en konsument kan tänkas vara negativt, såsom: försämrad kvalitet, att en vara skulle ge ökade utsläpp, kosta mer eller komma ifrån ett okänt varumärke. Detta för att kunna utläsa hur man prioriterar vissa attribut över andra, och vad som anses vara så pass negativt att det upplevs som en dealbreaker.

Fler rapporter

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Attention Study

Kreditundersökning 2023

Schibsteds återkommande Kreditundersökning ger insikter om de svenska hushållens belåning, med fokus på vad som påverkar och driver privatlån och bolån och andra krediter, samt…

Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på…

Telekomrapporten 2023