Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar

En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro

I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind. Via 2000 intervjuer har vi belyst olika dimensioner av vad en konsument kan tänkas vara negativt, såsom: försämrad kvalitet, att en vara skulle ge ökade utsläpp, kosta mer eller komma ifrån ett okänt varumärke. Detta för att kunna utläsa hur man prioriterar vissa attribut över andra, och vad som anses vara så pass negativt att det upplevs som en dealbreaker.

Fler rapporter

Inför Black November 2024

Schibsted Black Week/November är en återkommande undersökning kring hur konsumenter har agerat under senaste Black Week/November-rean. Undersökningen genomförs direkt efter reorna och presenteras under vår/sommar…

Försäkringsundersökning 2024

Schibsteds Försäkringsundersökning har genomförts åren 2019, 2022 och 2024 för att förstå behov och beteenden hos konsumenter gällande hem-, fordon-, person- och djurförsäkringar. Studien har…

Industry Report Mobility 2024

En undersökning från Schibsted om den svenska bilmarknaden och hushållens relation till varumärken och bilägande. Så ser deras liv med bilen ut idag och så…