Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar

En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro

I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind. Via 2000 intervjuer har vi belyst olika dimensioner av vad en konsument kan tänkas vara negativt, såsom: försämrad kvalitet, att en vara skulle ge ökade utsläpp, kosta mer eller komma ifrån ett okänt varumärke. Detta för att kunna utläsa hur man prioriterar vissa attribut över andra, och vad som anses vara så pass negativt att det upplevs som en dealbreaker.

Fler rapporter

(ENG) Schibsted Effect Study – Shortened Preview Version

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…

Schibsted Attention Study

Att kunna mäta och följa upp sina marknadsinvesteringar är viktigare än någonsin på grund av det ständigt föränderliga medielandskapet och med cookiedöden runt hörnet.  I…

Schibsted Effect Study – Förkortad version

Att navigera i dagens föränderliga marknadslandskap innebär stora utmaningar för varumärken, där digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på hållbarhet står i fokus. I Schibsted…