Branschrapport Hemelektronik 2023

Schibsteds rapport kring hemelektronik har som syfte att ge ökad insikt och uppdatering kring hemelektronikbranschen. Rapporten belyser svenska folkets kännedom kring de större aktörerna inom hemelektronik, butiker och kedjor samt stora produktvarumärken inom hemelektronik (inkl mobiler & smarta hem), hushållsapparater och vitvaror.
Vidare vilka drivkrafter till köp som finns för respektive kategori. Hur den nuvarande ekonomiska situationen slår mot branschen beträffande köpintention. Rapporten belyser också inspiration, trovärdighet för olika medieslag samt vad konsumenterna vill få kommunicerat från branschen.

Rapporten är en uppföljning från en rapport från 2021 så det finns möjlighet att se förändring över tid i vissa frågor.

Fler rapporter

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…

(ENG) Schibsted Effect Study

Navigating today’s evolving marketing landscape presents significant challenges for brands, with digitalization, shifting consumer behaviors, and increasing demands for sustainability at the forefront. In the…