Branschrapport Hemelektronik 2023

Schibsteds rapport kring hemelektronik har som syfte att ge ökad insikt och uppdatering kring hemelektronikbranschen. Rapporten belyser svenska folkets kännedom kring de större aktörerna inom hemelektronik, butiker och kedjor samt stora produktvarumärken inom hemelektronik (inkl mobiler & smarta hem), hushållsapparater och vitvaror.
Vidare vilka drivkrafter till köp som finns för respektive kategori. Hur den nuvarande ekonomiska situationen slår mot branschen beträffande köpintention. Rapporten belyser också inspiration, trovärdighet för olika medieslag samt vad konsumenterna vill få kommunicerat från branschen.

Rapporten är en uppföljning från en rapport från 2021 så det finns möjlighet att se förändring över tid i vissa frågor.

Fler rapporter

Vägen framåt: Resebeteenden 2025

I årets reseundersökning frågar vi svenskarna om deras bokningsbeteenden, planer och eventuella orosmoment när det kommer till resor idag. Vi undersöker vad vi lockas av…

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central…