Black Week 2025

Black Week har under det senaste decenniet gått från en enskild dag till en längre period av rabatter och kampanjer – och blivit en central del av svenskarnas köpbeteende. Våra tidigare retail-undersökningar visar att konsumenter i allt högre grad förväntar sig rabatter och sällan handlar utan dem. I denna undersökning tittar vi bland annat på hur konsumenterna förbereder sig inför Black Week – och vilken rabattnivå de räknar med.

Fler rapporter

Vägen framåt: Resebeteenden 2025

I årets reseundersökning frågar vi svenskarna om deras bokningsbeteenden, planer och eventuella orosmoment när det kommer till resor idag. Vi undersöker vad vi lockas av…

Industry Mobility Report 2025 – Förkortad version

I Schibsted Industry Report Mobility tittar vi närmare på de svenska konsumenternas relation till bilen och sitt egna bilägande. Vi kartlägger hur dom använder bilen…

Schibsted Native Report 2025

Med den här rapporten vill Schibsted Brand Studio och Schibsted Partner Studio dela med oss av sin samlade kunskap och – framför allt – rikta…