Textnative

Vill du på ett effektivt sätt nå ut med ditt budskap till både nuvarande och framtida kunder?

Då ska du satsa på textnative – annonsmärkta artiklar som publiceras i det redaktionella flödet.

  • Native är ett bra sätt att inspirera, guida och informera och ger lång tid med användarna
  • Driver intresse och preferens till dina produkter och ert varumärke
  • Genom skräddarsydda lösningar på våra plattformar – i några av Sveriges starkaste kontexter och med en unik räckvidd – skapar vi relevans och effekt
  • Effektivt oavsett om du vill ha hög impact eller vara synliga under längre tid
  • Välj att gå på ett varumärke eller cross på flera sajter

Schibsted erbjuder flera skräddarsydda formar för textnative – som alltid skräddarsys efter just dina behov. Läs mer om de olika formaten nedan.

Native Premium

Native Premium

Native Premium är ett skräddarsytt koncept baserat på dina KPI:er, målgrupper och din strategi. Innehållet distribueras på den mest trafikerade placeringen på Aftonbladets förstasida.

Det här ingår:

  • Skräddarsytt koncept & idé av Schibsted Brand Studio
  • Hög impact under bestämd period
  • Optimering och anpassning av innehållet längs vägen
  • Utökad kampanjrapportering & effektmätning

Sajter: Aftonbladet

Läs mer >>

Native – riks

  • Med en rikstäckande nativekampanj når du kunder över hela landet
  • Produktion av Schibsted Brand Studio ingår
  • Säljs på garanterade läsningar
  • Du äger allt innehåll*

*Däremot finns det undantag i bilder, musik eller i vissa fall inspelat material som kan omfattas av rättighetsbegränsningar.

Sajter: Aftonbladet, Sportbladet, Omni, Klart, SvD, SvD Näringsliv, Blocket och RON.

Se exempel: Servicefinder

Läs mer >>

Native – lokal

  • Med en lokalstyrd nativekampanj når du kunder där du vill
  • Produktion av Schibsted Brand Studio ingår
  • Säljs på garanterade läsningar eller impressions
  • Du äger allt innehåll*

*Däremot finns det undantag i bilder, musik eller i vissa fall inspelat material som kan omfattas av rättighetsbegränsningar. Detta avtalas i så fall separat.

Sajter: Aftonbladet

Se exempel: Riksbyggen

Läs mer >>

Native – story

Native story är en skräddarsydd lösning i digital framkant med storytelling i fokus som bygger inspiration och nyfikenhet i en brusfri miljö där vi anpassar budskapet baserat på kanal och kontext.

  • Produktion av Schibsted Brand Studio ingår
  • Säljs på garanterade läsningar
  • Du äger allt innehåll*

Sajter: Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni.

Se exempel: Renault

*Däremot finns det undantag i bilder, musik eller i vissa fall inspelat material som kan omfattas av rättighetsbegränsningar. Detta avtalas i så fall separat.

Läs mer >>

Native – print

  • Native-innehåll i print, helsida
  • Produktion av Schibsted Brand Studio ingår
  • Skräddarsydda lösningar på förfrågan, exempelvis uppslag, bilagor och kundtidninga

Tillgänglighet: Aftonbladet, Sportbladet, SVD och SVD Näringsliv

Läs mer >>

Nyhetsbrev

Genom annonsering i våra redaktionella nyhetsbrev når du en trogen skara användare. I annonseringen ingår presentatörsskap med logotyp och content display (puff som länkar till kunds sajt).

  • Produktion ingår och skapas av Schibsted Brand Studio
  • Säljs på antal impressions av logotyp samt annonsmärkt artikelpuff

Tillgänglighet: Aftonbladets Nyhetskollen, Svenska Dagbladets Morgonrapporten, Omnis Morningbrief och i tv.nu:s nyhetsbrev

Läs mer >>