Nyfiken målgrupp i ny kontext – Schibsted öppnar för native på Blocket
Skräddarsydda annonslösningar som Native Advertising har under många år levererat goda resultat till Schibsteds annonsörer, men har hittills oftast gått på de stora mediehusens sajter. Nu tar Schibsted nästa steg och erbjuder native-lösningar på Blocket. Lanseringen öppnar för en nyfiken målgrupp i en helt ny kontext.
– Vi är mycket glada att vi nu kan erbjuda detta efterlängtade format till våra kunder. Blocket har en populär kontext och hängivna användare. Vår ambition är att göra Blocket än mer inspirerande för våra användare och det är roligt att se de fina resultat med långa lästider som våra test-kunder har upplevt, säger Ingrid Salomonsson, säljchef Display & Integrationer på Blocket.
Just nu syns vitvarukedjan Elon med en större native-kampanj på Blocket – en kampanj där Blocket, Schibsted Marketing Services, Elon och deras mediebyrå Mindshare tillsammans optimerar, utvärderar och skapar värdefulla insikter kring content på plattformen. Och trots att kampanjen i skrivande stund fortfarande pågår är Elon mycket nöjda med resultatet och effekten.
– Elon är ett varumärke som ständigt vill ligga i framkant kring relevant kommunikation mot både befintliga och presumtiva kunder. Här erbjuder Blocket en unik kontext, med användare i rätt modus för att mötas av inspirerande och produktnära tips och guidning från Elon. Vår första native-kampanj på Blocket har definitivt gett mersmak, säger Christian Dahlborg, Marknadschef på Elon.
Josefine Vännman, Director Tailor Made Solutions, har i många år arbetat med skräddarsydda annonslösningar för Schibsteds annonsörer är glad att kunna addera Blocket till en redan stark portfölj av native produkter.
– Med Blockets unika kontext och framåtlutande målgrupp kommer vi att kunna nå våra annonsörers potentiella kunder på nya engagerande sätt, säger Josefine Vännman.