Weber Grill o’clock

En grillserie på Godare

Tillsammans med Weber var målet att nå grillpublikens hjärta och skapa inspirerande innehåll på tv-kanalen Godare.

Utmaning

Med kunskap kommer intresse. Men hur lyckas man utbilda och inspirera genom annonsering? Weber har över 70 års erfarenhet av grillning och kom till oss med önskemålet om att dela sin kunskap med rätt målgrupp.

Lösning

Målet med kampanjen blev kort och gott att skapa det bästa grillprogrammet någonsin. Vilket gjordes med råge. Genom en AFP lösning på tv-kanalen Godare skapade vi med Tre Kronor Media och Weber en lyckad matserie där inbjudande grillrecept stod för innehållet.

Resultat

Kampanjen levererade fina resultat genom hela köpresan. Vi kunde bland annat se en intresseökning på hela 85% hos konsumenterna att köpa en grill från Weber. Utöver det så uppgav 56% att de fått en mer positiv syn på varumärket efter kampanjen.

Dela: