Frankful

En smakfull succé i Godares universe

Frankful, med sitt fokus på veganska tacotillbehör, stod inför utmaningen att etablera sig på marknaden och nå ut till svenskarnas hjärtan och hem. Att erbjuda Frankful synlighet i Godares univers blev en perfekt match för utmaningen. 

Med Godares starka närvaro i tv, på godare.se och i sociala medier som Instagram och Facebook blev Frankful en del av den svenska fredagstraditionen.

Lösningen

Genom olika aktiveringar och målsättningar skapades en imponerande synergi som spred sig över samtliga av Godares plattformar. Samarbetet inkluderade även matspar.se för att underlätta köp och driva onlineförsäljning, vilket gav en komplett 360 lösning.

En central del av kampanjen var sponsringen av programmet ”Smarta Tacos” med Sofia Henriksson, vilket gav Frankful en exklusiv plats i tre avsnitt. Detta integrerades sömlöst i Godares kanaler och gav en trovärdig koppling mellan inspiration och köp.

Resultatet

Resultaten talar för sig själva med en betydande ökning av intresset för Frankfuls produkter både på tv och digitalt. Hela 57% av tittarna ville testa Frankfuls produkter efter att ha sett kampanjen på tv och 26% digitalt.

Det framgångsrika samarbetet mellan oss på Schibsted och Frankful visade på kraften i att integrera varumärken i en relevant kontext och att sprida budskapet på olika plattformar för att verkligen nå ut till målgruppen. Det handlade inte bara om att sälja produkter utan också om att skapa en genuin koppling till målgruppen och inspirera till en mer hållbar livsstil.

Vill du veta mer om Godare och våra annonslösningar? Hör av dig så berättar vi mer! 

Karin Widmark
Kommersiellt ansvarig Godare
karin.widmark@schibsted.com

Dela: