3 fördelar med Schibsteds nya kampanjmätningsverktyg 3 fördelar med Schibsteds nya kampanjmätningsverktyg

3 fördelar med Schibsteds nya kampanjmätningsverktyg

Yuwei Zhang, Pontus Larsson, Karolina Nilvang, Joakim Flodin.

Vi gör nu kampanjrapporteringen ännu mer transparent för annonsörer genom att validera demografiska faktorer som kön, ålder och geografi. Läs mer om vilka möjligheter detta ger dig som annonsör nedan.

Nu kan du följa alla som sett din kampanj
Tidigare har utmaningen med en detaljerad uppföljning varit att alla inte surfar i inloggat läge, vilket gör att man tappar en del av demografin på de som faktiskt ser en kampanj. Med hjälp av en tredjepartspanel från Norstat kan vi nu validera den demografiska datan även hos icke-inloggade användare vilket innebär att du inte missar någon demografi i din kampanjuppföljning.

Mät demografiska element du inte kunnat se innan
Med den nya mätningen kommer du fortsatt kunna se uppdelningen i procent av kön, åldersgrupper, geografi och inkomst. Men även mer ovanliga och spännande demografi såsom antal personer i hushållet, typ av husdjur som man har, yrkesbransch och tidningar man läser.

Attention med över 95% träffsäkerhet
Attention som mått har på senare tid efterfrågats alltmer av marknaden. Attention Ad Recall Report som vi lanserar till årsskiftet har som syfte att kombinera traditionella mått med ytterligare en dimension i analysen och få djupare insikt om annonsenhetens förutsättningar för att skapa genomslag och därmed effekt.

”Vår ambition är att den samlade rapporteringen av attention ska öka Schibsteds möjlighet att vara rådgivande i uppföljning med kund om hur kampanjen presterat. Det här blir ett viktigt bidrag till att hjälpa fler kunder att skapa framgångsrika kampanjer på Schibsteds plattformar.”

Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services

Har du frågor gällande kampanjrapportering? Kontakta oss via formuläret nedan!

Dela: